Τα διατροφικά οφέλη του αλεύρου Triticum Dicoccum (Ζέας)

Το αλεύρι ‘Ζέας’ Triticum Dicoccum παράγεται από δίκοκκο σιτάρι, το οποίο προέρχεται από την Μεσοποταμία, και είναι γνωστό εδώ και χιλιάδες χρόνια. Η δημοτικότητά του έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια λόγω των θετικών οφελών που έχει για την υγεία. Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά.

Το αλεύρι από δίκοκκο σιτάρι είναι πολύ θρεπτικό αφού είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, φυτικών ινών και θρεπτικών ουσιών όπως το μαγνήσιο (βοηθά τα οστά, την ανοσία από ιούς, την υγιή λειτουργία των νεύρων και των μυών και την διατήρηση των καρδιακών παλμών σε κανονικά επίπεδα), ο ψευδάργυρος (απαραίτητος για υγιές ανοσοποιητικό, επούλωση τραυμάτων, βοηθά στη διάσπαση των υδατανθράκων κατά την πέψη, ρύθμιση επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη) και βιταμίνης Β3 (νιασίνη) (βοηθά στη διάσπαση και μετατροπή των τροφών σε ενέργεια, υγιή μαλλιά, δέρμα, μάτια).

Η κατανάλωση αλεύρων ‘Ζέας’ επίσης βοηθά στην πρόσληψη φυτικών ινών. Δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, διαβήτη τύπου 2 και υψηλότερα επίπεδα βακτηρίων φιλικών προς την πέψη. Επίσης είναι μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών και πολυφαινολών, τα οποία πιστεύεται ότι παίζουν ρόλο στην προστασία από καρδιακές παθήσεις, διαβήτη, εγκεφαλικό επεισόδιο και διάφορα είδη καρκίνου.

Το αλεύρι ‘Ζέας’ σε συνδυασμό με άλλα φυτικά τρόφιμα όπως τα όσπρια, προσφέρει μια πλήρη πηγή πρωτεΐνης. Αυτό είναι ένα καλό νέο για τους χορτοφάγους, καθώς και για όσους αναζητούν φυτικές πηγές τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, οι οποίες βοηθούν στην καλή υγεία της καρδιάς και στην αύξηση της μυϊκής μάζας για τους αθλητές.  Επιπροσθέτως, λόγω των παραπάνω, η κατανάλωση αλεύρων δίκοκκου σίτου μειώνει την όρεξη για φαγητό και βοηθά στην απώλεια κιλών και τον έλεγχο του βάρους.

Έχει δημιουργηθεί ένας μύθος γύρω από το αλεύρι δίκοκκου σίτου, ότι μπορεί να καταναλωθεί από άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη. Ωστόσο, ενώ το δίκοκκο σιτάρι περιέχει χαμηλότερα ποσοστά γλουτένης  συγκριτικά με άλλα σιτηρά, αυτό δεν το αφαιρεί από τις επικίνδυνες τροφές για όσους έχουν δυσανεξία στη γλουτένη.

Συμπερασματικά, η κατανάλωση αλεύρων δίκοκκου σίτου, εκτός από νόστιμη και θρεπτική επιλογή, έχει και πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας από καρδιακές παθήσεις και την απώλεια βάρους.